Kit reparatie anvelopa
Ati observat ca vehiculul dumneavoastra nu este dotat cu roata de rezerva,in locul acesteia este dotat cu un kit de reparatie, care va permite repararea provizorie a anvelopei (puteti etansa si umfla anvelopa). Veti gasi kitul in portbagajul behiculului sau intr-un saculet sub scaunul pasagerului fata, fixat cu benzi. Este usor de accesat, de pe bancheta din spate, daca scaunul pasagerului fata este pus pe pozitia in fata total, slabind apoi benzile de prindere. Veti observa ca din kit fac parte un compresor de aer conditionat cu manometru de presiune si un recipient cu solutie de etansat.
Cum folositi kitul
Prima oara asigurati-va ca vehiculul este stationat in siguranta in afara carosabilului si ca frana de mana este actionata. In timp ce reparati anvelopa, lasati motorul pornit intr-un spatiu exterior sau intr-o zona bine ventilata. Atunci cand folositi compresorul de aer, pentru ca acesta sa nu goleasca bateria vehiculului, va trebui sa etansati si sa umflati anvelopa in doua etape. Tineti cont ca daca talonul (peretele lateral) al anvelopei este deteriorat trebuie sa anuntati asistenta rutiera.
In al doilea rand, trebuie sa etansati si sa umflati anvelopa folosind solutia de etansare cu ajutorul compresorului de aer. Nu indepartati obiectele straine care au strapuns anvelopa. Pentru folosirea solutiei de etansare fixati conectorul acesteia la supapa de umflare a anvelopei, prin insurubarea acestuia in sensul acelor de ceasornic, cuplati la o priza de 12V, apasati in jos si puneti indicatorul pe pozitia de etansare. Porniti compresorul si umflati anvelopa la presiunea de pe eticheta de pe partea soferului. Continuati sa umflati anvelopa cu aer, pana la presiunea data de eticheta, opriti compresorul si cititi valoarea presiuni. Daca aceasta este mai mica decat cea corecta dupa 15 minute, anuntati asistenta rutiera. Cand presiunea este la valoarea corecta,deconectati compresorul si depozitati-l in locul atribuit din vehicul. Va trebui sa conduceti imediat vehiculul cel putin 6 kilometri, pentru a va asigura ca solutia este distribuita in mod uniform in anvelopa. Daca vi se pare ceva nenormal, sunati asistenta rutiera.
Dupa ce ati condus 6 kilometri, opriti masina intr-un loc sigur si verificati presiunea din anvelopa, prin conectarea furtunului negru la supapa de umflare a anvelopei si cititi valoarea presiunii din aceasta. Daca este necesar sa sa umflati aditional anvelopa, puneti compresorul pe pozitia umflare, aduceti presiunea la cea specificata, odata ce ati facut acesti pasi veti putea conduce vehiculul pe o distanta de 180 kilometri, pana la cea mai apropiata vulcanizare. Oricum, trebuie sa reparati in mod corespunzator anvelopa la o vulcanizare sau sa o inlocuiti, deoarece reparatia pe care ati facut-o este una temporara. Trebuie sa tineti cont ca solutia de etansare poate fi folosita doar pentru o reparatie, dar compresorul de aer poate fi folosit si pe viitor, deci va trebui sa deconectati tubul cu solutie de etansare de la compresor si sa il depozitati intr-o punga.