Alternative pentru combustibil diesel
Introducere
Pentru mulți dintre clienții noștri, combustibilul vehiculelor reprezintă cea mai mare parte a costurilor lor de operare, așadar reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 este o prioritate importantă.
Uleiul vegetal hidrotratat (HVO) și gazul-lichid (GTL) sunt combustibili alternativi aprobați de Ford pentru vehiculele comerciale cu motoare diesel, pentru a contribui la crearea unei flote mai ecologice.
Aceștia sunt combustibili cu ardere mai curată care permit emisii mai scăzute și reducerea ancrasării cu funingine a filtrului de particule diesel (DPF). Prin urmare, sunt considerați mai ecologici decât dieselul convențional EN590.
Tabelul de mai jos prezintă vehiculele Ford aprobate pentru utilizare HVO și GTL:
Vehicul | Compatibil cu HVO și GTL din MY (anul modelului) | Motor |
Transit | 19.75MY+ | 2.0L EcoBlue |
Transit Custom | 19.75MY+ (incl. 24MY+) | 2.0L EcoBlue |
Tourneo Custom | 19.75MY+ (incl. 24MY+) | 2.0L EcoBlue |
Ranger | 20 MY+ | 2.0L EcoBlue 3.0L EcoBlue |
Transit/Tourneo Connect | 19.75MY+ | 1,5 L EcoBlue |
Noul Transit Connect | 24.5MY+ | 2.0L EcoBlue |
Noul Tourneo Connect | 22.5MY+ | 2.0L EcoBlue |
Transit Courier | 21.25MY+ | 1,5 L Duratorq |
Noul Transit Courier | 24MY+ | 1,5 L EcoBlue |
Ulei vegetal hidrotratat (HVO)
Ce este HVO?
- HVO este o formă de combustibil diesel parafinic din surse regenerabile, produs dintr-o mare varietate de materii prime, inclusiv uleiul de gătit uzat, folosind procesele convenționale de rafinare a uleiului. (Acesta nu este uleiul de gătit neprocesat pe care îl cumpărați în magazine)
- Combustibilii HVO sunt incluși în standardul european EN 15940 pentru combustibilii diesel parafinici pe piețele din UE
- HVO nu este echivalent cu combustibilii biodiesel de „primă generație” (B5-B30) utilizați astăzi pe unele piețe din UE
- Drept catalizator, procesele de rafinare a HVO folosesc hidrogen în loc de metanol (utilizat pentru producția de biodiesel), pentru un combustibil cu ardere mai stabilă și mai curată.
- Produsele HVO sunt combustibili de înaltă calitate, cu proprietăți foarte asemănătoare celor ale motorinei de la pompă, pe bază de petrol
Care sunt beneficiile HVO?
- Combustibilul HVO este o alternativă ecologică la combustibilii tradiționali diesel și biodiesel
- HVO poate reduce în mod semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră în comparație cu motorina de la pompă, în special dacă este fabricat din materii prime reciclate
- HVO este mai stabil decât combustibilii biodiesel, fără efecte negative potențiale, cum ar fi creșterea emisiilor de NOx, formarea depunerilor, probleme de stabilitate la depozitare, proprietăți necorespunzătoare la temperaturi scăzute sau îmbătrânirea mai rapidă a uleiului de motor (cu excepția faptului că poate exista un ușor impact negativ asupra duratei de viață a uleiului pentru șoferii care efectuează livrări urbane la viteze foarte mici)
- HVO nu necesită actualizări ale vehiculului și nu are limitări de performanță
- HVO poate fi amestecat cu motorina de la pompă, pe bază de petrol, în orice raport de până la 100 %
- Intervalul de service/garanția nu este afectat de utilizarea HVO
Disponibilitatea HVO
Se așteaptă ca utilizarea HVO să înregistreze o creștere constantă în Europa în următorii 5 ani, pe măsură ce producția sa devine disponibilă
Gama de materii prime regenerabile
- Ulei de gătit uzat
- Grăsimi animale reziduale din industria de prelucrare a alimentelor
- Grăsimi reziduale din industria de prelucrare a peștelui
- Ulei de porumb pentru uz industrial
- Smoală de ulei de tal
- Ulei de camelină
- Ulei de jatropha
- Ulei de soia
- Ulei de rapiță
Mărcile de HVO pe piețele din UE
- Neste
- Care Diesel
- HVO 100
- XTL
- NExBTL
- Evolution Diesel (amestec HVO/EN590)
- Blauwe Diesel (amestec HVO/EN590)
- R33 BlueDiesel (amestec HVO/EN590)
Pot fi disponibile alte amestecuri HVO/EN590
Gazul-lichid (GTL)
Ce este GTL?
- GTL este o altă formă de combustibil parafinic care utilizează gaz natural (metan) pentru a sintetiza o serie de combustibili petrochimici, inclusiv motorina
- Gazul natural este adesea un produs rezidual al rafinăriilor de petrol sau este produs în regiuni în care transportul este dificil și costisitor din cauza răcirii extreme necesare.
- Forma lichidă a GTL îl face ușor de transportat și manipulat
- GTL poate fi folosit ca un combustibil de înlocuire, înlocuind dieselul obișnuit, fără modificări ale motorului
- Combustibilii GTL sunt incluși în standardul european EN 15940 pentru combustibilii diesel parafinici pe piețele din UE
- GTL este inodor și rapid biodegradabil
Care sunt beneficiile GTL?
- Combustibilul GTL este practic lipsit de impurități, cum ar fi sulful, metalele, azotul și hidrocarburile aromatice, făcându-l mai puțin dăunător pentru mediu și permițând motorului să funcționeze mai lin și mai silențios.
- Această puritate înseamnă că arde mai curat – reducerea emisiilor de funingine reduce foarte mult nevoia de reîmprospătare a filtrelor de particule diesel, deci este ideal pentru vehiculele utilizate predominant la viteze mici
- Reducerea poluanților contribuie la respectarea reglementărilor locale privind mediul înconjurător
- S-a dovedit că GTL are performanțe mai bune la pornire la temperaturi scăzute datorită densității sale scăzute și cifrei cetanice mai mari (viteza de ardere a unui combustibil diesel), deci este excelent pentru fiabilitatea pe tot parcursul anului.
- GTL nu necesită actualizări ale vehiculului și nu are limitări de performanță
- Intervalul de service/garanție nu este afectat de utilizarea GTL
Disponibilitatea GTL
- GTL nu este încă disponibil pe scară largă publicului larg la pompele de combustibil; în prezent, este destinat mai mult flotelor captive cu propriile unități de realimentare.
- Poate fi livrat în depozite sau pe șantiere la fel ca dieselul obișnuit, deci este potrivită în special pentru centrele flotelor (aeroporturi, consilii locale, servicii poștale, vehicule de construcții)
Mărcile de GTL pe piețele din UE
- Shell GTL
Notă: nu utilizați ulei vegetal normal deoarece acesta poate provoca o deteriorare a motorului care nu este acoperită de garanția vehiculului.
Notă: nu recomandăm utilizarea de aditivi suplimentari pentru a preveni cristalizarea combustibilului.
Pentru informații specifice despre vehiculul dvs., consultați secțiunea „Calitatea combustibilului” din manualul de utilizare.