Care este diferența dintre o transmisie automată și o transmisie PowerShift?
O transmisie automată convențională este un sistem acționat hidraulic bazat pe un convertor de cuplu și un set de angrenaje planetare. Principiul de bază se bazează pe lichidul hidraulic, sub presiune, care controlează cuplarea și decuplarea ambreiajului și cuplarea și decuplarea treptelor de viteză. Pe măsură ce vehiculul accelerează, presiunea din sistemul hidraulic se schimbă, forțând transmisia să treacă prin toate treptele de viteză din sistem. Aceeași presiune forțează schimbul în trepte inferioare pe măsură ce vehiculul încetinește.
Transmisia PowerShift folosește un sistem cu ambreiaj dublu; această cutie de viteze avansată selectează în prealabil următoarea treaptă, pentru a nu pierde putere atunci când schimbați. Primul ambreiaj administrează treptele 1, 3 și 5, iar cel de-al doilea treptele 2, 4 și 6. Atunci când vehiculul este în treapta întâia, de exemplu, al doilea ambreiaj este decuplat chiar dacă rotițele treptei a doua sunt cuplate. Schimbarea în treapta a doua decuplează primul ambreiaj, îl cuplează pe al doilea și cuplează rotițele angrenajului treptei a treia. Schimbările foarte rapide, perfecte, ale transmisiei PowerShift îmbunătățesc condusul, economisind combustibil și reducând emisiile de CO2 în comparație cu o transmisie automată normală.
Aflați mai multe despre transmisia PowerShift