Procedura oficiala de testare a consumului de carburant este in curs de modificare
In septembrie 2017, a fost introdusa in Europa o noua procedura oficiala standardizata de testare a consumului de combustibil, denumita „Procedura globala armonizata de testare a vehiculelor usoare” (WLTP). Noul test a fost dezvoltat pentru a reflecta mai bine comportamentul la volan in lumea reala, inlocuind vechiul ciclu de testare NEDC. Aceasta inseamna ca datele publicate privind economia de combustibil sunt concepute pentru a fi mai apropiate de cele pe care le experimentati in trafic.
Noua procedura de testare include:
Un stil de condus realist (mai rapid si mai dinamic, cu un interval mai mare de temperatura);
Viteze medii si maxime mai mari;
O gama mai larga de scenarii de conducere;
Echipamente si sarcini utile optionale, motoare, cutii de viteze si dimensiuni diferite ale rotilor;
Valoarea emisiei de CO2 a fiecarui autovehicul.
La vederea noilor date publicate este posibil sa consideri ca randamentul masinii s-a inrautatit, din punct de vedere al consumului de combustibil, insa lucrurile nu stau asa. Desi cifrele publicate sunt destinate sa reflecte o mai buna acuratete a economiei de combustibil realizate, acestea sunt totusi trasate in urma unui test de laborator care nu poate lua in considerare conditiile de trafic, vremea, greutatea vehiculelor sau stilurile diferite de conducere.